Firemní identita je jednotný firemní styl, který vás odlišuje od konkurence a který definuje filozofii, image a pravidla „chování“ vaší značky tak, aby působila jako jednotný celek a lidé vás snadno identifikovali.
Lidé si často myslí, že značku tvoří jenom název a/nebo logo. Značka (brand) je ale mnohem víc, od samotných produktů a služeb, až po abstraktní a velice jemné prvky jako určité emoce, myšlenky a postoje, které značka u lidí vzbuzuje. Kromě kvality samotných produktů a služeb jsou tak velmi důležité i další prvky od komunikace se zákazníky, přes obalový design, výlohy obchodů nebo reklamní sdělení.
Značka prodává
Nákupní rozhodování je velkou mírou ovlivněno nejen samotnými výrobky, ale hlavně samotnou značkou a tedy tím, jak je vnímána navenek. Úspěšené firmy se tak dostanou do stavu, kdy prodejním argumentem není kvalita produktu, ale samotný brand, který je vnímaný jako určitá póza nebo sdělení, se kterým se zákazníci ztotožňují. Lidé jsou schopni používat značku jako výraz nebo vzkaz svému okolí – „tohle jsem já, tohle se mi líbí, mám na to peníze…“ Síla brandu dokáže doslova převálcovat prodejní argumenty i v případě, že se jedná o méně kvalitní produkty. Lidé prostě slyší na značku.
Co obsahuje firemní identita
Corporate identity neboli firemní identita by měla obsahovat všechny prvky, které firma využívá (nebo bude využívat, pokud se jedná o začínající firmu). Mezi základní prvky firemní identity patří:
- Logo
- Webové stránky – firemní web nebo webové stránky produktu
- Firemní tiskoviny – vizitky, razítka, faktury, hlavičkové papíry, obálky, bloky, polep vozů, firemní oděvy, označení budov atd.
- Propagační materiály
- Reklamní tiskoviny – reklamní letáky, brožury, katalogy, firemní časopisy, samolepky, plakáty, bilboardy, reklamní inzerce, bannery, vlajky, rollupy, novoročenky (PF)
- Sociální sítě – také zde je nutné dodržovat „jednotný jazyk“
- Reklamní předměty – reklama, podpora prodeje, maskoti, dárkové předměty
- Obalový design – design výrobků